Algemene informatie webshop

In mijn webwinkel vindt u tweedehands poppenkleertjes, van het zapf baby born merk, andere merken en zelfgemaakt voor o.a. de babyborn. 

Ook verkoop ik babyborn poppen en andere poppen en toebehoren.

Ik doe dit als particulier! Dit is dus geen bedrijf. Ik woon in Zoetermeer.

Ik ga er vanuit dat u onderstaande informatie hebt gelezen, voordat u gaat bestellen.

Weet wat u koopt!
Alle kleertjes zijn tweedehands en dus gebruikt, tenzij erbij staat dat het nieuw is.

Verklaring van de gebruikte begrippen:
- in nieuwstaat: geen speelsporen te zien.
- in goede staat: lichte speelsporen mogelijk, maar wel netjes.
- in redelijke staat: duidelijke speelsporen en/of kleine schade die gerepareerd moet worden en/of vlekjes die er niet uit gaan in de was.
 

Algemene voorwaarden
Door het bestellen bij deze webshop gaat u akkoord met de volgende voorwaarden.

1. u bent zelf verantwoordelijk voor het juist doorgeven van uw emailadres en verzendadres.
2. u bent zelf verantwoordelijk voor het nauwkeurig lezen van de algemene informatie van de webshop.
3. u bent zelf verantwoordelijk voor het lezen van de omschrijvingen van de artikelen. In de omschrijving van de artikelen staat de staat van het artikel omschreven. Alleen als de daadwerkelijke staat van het artikel niet overeen komt met de omschrijving heeft u recht op kosteloos ruilen of geld terug.(zie ook het kopje "klachten" verderop op deze pagina).
4. uw gegevens worden niet aan derden doorgegeven, behalve eventueel aan Marij als u een bestelling van haar artikelen doet.
5. uw telefoonnummer wordt alleen gebruikt als uw andere gegevens niet blijken te kloppen.
6. u wordt geacht binnen 5 dagen na mijn bevestigingsmail te betalen, maar het is gebruikelijk om de bestelling meteen te betalen na ontvangst van de rekening. Als u niet binnen 5 dagen heeft betaald stuur ik u een herinnering. Als u hier niet op reageert zal ik uw bestelling annuleren.
7. zolang ik nog geen betaling heb ontvangen kunt u de bestelling nog kosteloos annuleren. Na ontvangst van uw betaling ga ik uw bestelling verpakken en verzenden. Als u dan nog wilt annuleren breng ik een percentage arbeidsloon in rekening.
8. u krijgt de spullen ongewassen, aangezien ik geen tijd heb om alle kleertjes en spullen te wassen. Ik was alleen kleding e.d. bij ernstige vervuiling, of als ik twijfel of de vlekken er in de was uit zullen gaan.
9. u koopt tweedehands spullen, tenzij er "nieuw" bij staat. Ik controleer alles zo goed mogelijk, maar kan altijd iets over het hoofd zien. Er is dus kleine schade mogelijk. Let ook op de omschrijving die bij het artikel staat. Zie bovenaan voor uitleg daarover.
10. het is mogelijk de artikelen retour te sturen binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling. U ontvangt dan het aankoopbedrag terug. De portokosten zijn altijd voor uw eigen rekening en ontvangt u dus niet terug. Ook de portokosten voor het terug sturen zijn voor uw eigen rekening.
 

Bestellen
Om artikelen te bestellen klikt u eerst bovenaan op de Shop. U komt dan in de hoofdcategorie waar alle artikelen in staan die ik verkoop. Bovenaan kunt u dan een categorie kiezen waarin u wilt kijken.
Als u de juiste categorie hebt gevonden, dan komt u in een fotogalerij met prijzen eronder. Als u dan op een foto van een artikel klikt kunt u het artikel groter zien en de omschrijving lezen. Wilt u dat artikel vervolgens bestellen, dan klikt u op "bestel". Dan zoekt u het volgende artikel op dat u wilt bestellen en doet u hetzelfde.
U kunt ook een specifiek artikel zoeken met het zoekschermpje bovenaan. 
Bovenaan de pagina verschijnt een winkelwagentje, zodra u een artikel hebt besteld. Hierin ziet u een overzicht van alle bestelde artikelen en kunt u eventueel nog wijzigingen aanbrengen.
Als uw bestelling helemaal in orde is klikt u op "afrekenen". U kunt dan uw gegevens invullen. Alle velden met een * zijn verplicht.
Na het invullen van uw gegevens kunt u kiezen voor een betaalwijze, verzenden of afhalen (= bij mij thuis in Zoetermeer). U krijgt dan een bevestigingsmailtje van het bestelprogramma en vervolgens binnen 3 dagen een mailtje van mijzelf met uw bestelling, de betalingsgegevens en de juiste verzendkosten of mijn adres als u wilt afhalen.
Ontvangt u het mailtje niet, dan is er iets mis gegaan en heb ik uw bestelling niet ontvangen of klopt uw emailadres niet. Ik verzoek u dan om mij opnieuw te mailen met de juiste gegevens.
 

Betalen

Als u hebt gekozen voor de optie "afhalen", dan kunt u betalen als u de spullen komt ophalen. Ik verzoek u om voor gepast geld te zorgen, omdat ik niet altijd wisselgeld in huis heb. Betalen met een tikkie of betaalverzoek is ook mogelijk.

Als u hebt gekozen voor de optie "verzenden", dan mail ik u mijn betalingsgegevens en schrijft u het geld over naar mijn rekening. Uw betaling moet binnen 5 werkdagen bij mij binnen zijn, is dat niet zo, dan stuur ik u een herinnering. Reageert u hier niet op, dan vervalt de reservering. Eventueel kan hier in overleg van afgeweken worden.
Zodra de betaling bij mij binnen is krijgt u een mailtje. In dat mailtje vertel ik u dat de betaling is ontvangen en wanneer het pakket naar u verzonden wordt.

Verzenden van pakketten gebeurt op maandag en donderdag, omdat ik dan vrij ben van mijn werk. Incidenteel ook op andere dagen. Brievenbuspakjes worden op meerdere dagen gepost.
 

Afhandeling bestellingen
De bestellingen worden afgehandeld op volgorde van binnenkomst van de betaling.

U ontvangt in principe binnen 2 dagen antwoord op uw bestelmailtje. Hoort u niets van mij, dan is er iets mis gegaan of klopt uw email adres niet. Neem dan a.u.b. nogmaals contact met mij op via het contactformulier.
Na betaling zullen de artikelen meestal binnen 5 werkdagen worden verzonden. U kunt de artikelen ook afhalen in Zoetermeer.

Van de meeste artikelen heb ik maar 1 exemplaar op voorraad. U kunt dus maar 1 exemplaar bestellen. Sommige artikelen heb ik wel vaker. Twijfelt u, mail mij dan gerust met vragen.
 

Klachten
Bent u niet tevreden, dan kunt u mij mailen met uw klacht. Dit kan binnen 3 dagen na ontvangst van het artikel.
De klacht is legitiem als u een artikel kapot hebt ontvangen, terwijl dat in de omschrijving niet is aangegeven. Die schade is dan dus niet gezien door mij, of tijdens het verzenden onstaan. Als het artikel later na aankoop, door gebruik, kapot gaat, dan heeft u GEEN recht op teruggave van uw betaling of een andere compensatie. Ik ben namelijk geen bedrijf en geef geen garantie na aankoop.
Als uw klacht gegrond is zullen we, in overleg, een passende oplossing kiezen.
Er zijn een aantal mogelijkheden:
1. het terugstorten van een deel van het aankoopbedrag.
2. de artikelen retour sturen. U krijgt dan uw aankoopbedrag terug. De portokosten zijn wel voor uw eigen rekening.
3. een (beschadigd) artikel ruilen voor een ander artikel. U betaalt dan de porto van de retourzending, ik betaal dan de porto van het vervangende artikel.

LET OP! U kunt alleen klachten indienen over mijn eigen artikelen. De andere verkopers op de site handelen hun eigen klachten af. Ik ben NIET verantwoordelijk voor de andere verkopers en hun werkwijze, ik stel alleen een plek op mijn website beschikbaar!

Mocht u nog vragen hebben neem dan contact op via het contactformulier of rechtstreeks met info@tweedehandsbabyborn.nl
 

Retour zendingen

Als u de artikelen retour wilt zenden zonder geldige klacht, dan is dat mogelijk. De artikelen moeten dan wel in dezelfde staat zijn als waarin ze zijn geleverd. Na aankoop (per ongeluk) kapot gemaakte artikelen worden niet retour genomen. De portokosten zijn ook altijd voor uw eigen rekening. Zowel van de heenreis van het pakket, als ook van de retourzending.
U dient binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling een email te sturen waarin u aangeeft de artikelen retour te willen sturen. U ontvangt dan het aankoopbedrag terug op uw rekening, minus de portokosten van de heenreis van het pakket, zodra de artikelen weer bij mij zijn aangekomen.